Pytanie do doświadczonych z klimą - po dwóch latach eksploatacji sprawdzić poziom czynnika czy lepiej "nie ruszać"? Póki co działa...
[O2] Kontrolka informująca o zużyciu klocków
Zwiń
X
-
[O2] Kontrolka informująca o zużyciu klocków
Dziś zapaliła mi się kontrolka od klocków. Muszę natychmiast wymienić czy jeszcze trochę pojeżdżę? Wymienić muszę i z przodu i z tyłu? Jakie klocki polecacie - oryginały czy jakieś zamienniki?
Auto ma 60 tys. przebiegu. Czy z klockami wymienia się także tarcze?
-
-
Re: Kontrolka informująca o zużyciu klocków
Zamieszczone przez sparrovDziś zapaliła mi się kontrolka od klocków. Muszę natychmiast wymienić czy jeszcze trochę pojeżdżę? Wymienić muszę i z przodu i z tyłu? Jakie klocki polecacie - oryginały czy jakieś zamienniki?
Auto ma 60 tys. przebiegu. Czy z klockami wymienia się także tarcze?
Komentarz
-
-
Wg. instrukcji lampka kontrolna informuje Cię, że masz sprawdzć jaki jest stan klocków we wszystkich kołach. Na pewno nie jest tak, że nie ma już czym hamować.
Tarcz nie musisz wymieniać jeśl ich grubość jest powyżej minimalnego wymiaru. Zmierz je przy okazji kontorli klocków. Na pewno na krawędzi tarcz będzie rant więc weź ze sobą pilnik i spiłuj go w jednym miejscu.
Ja radziłbym wymienić komplet. Tak zrobiłem u siebie. Na ori zestawie przejechałem ~150 kkm.
Obecnie mam połączenie oryginalnych klocków i tarcz BREMBO. W klockach nie mam czujnika. Natomiast tarcze mają na zewnętrznej stronie nawiercone punkty na głębokość 1,5 mm. Nie muszę więc ich mierzyć. Jeśli ten punkt zniknie, to wiem, że tarcze mają minimalną grubość i trzeba je wymienć.Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
Zapaliła Ci się kontrolka od przednich klocków i te musisz wymienić. Tylne musisz ocenić sam i w razie potrzeby również wymiana. Zazwyczaj jak się zapala to jeszcze zapas jest conajmniej na kilkaset (bodajże do 1 tys) km. To jednak zależy od stylu jazdy i częstotliwości używania hamulców. Sam wybór klocków jest spory, od jakiś najtaszych zamienników, poprzez ori po Brembo. Ja używam oryginałów i nie narzekam.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
sparrov, u mnie po zapaleniu zostało jeszcze 5mm klocka. Musisz zdjąć koło od kierowcy i zobaczyć ile w rzeczywistości tego klocka jest.piotrek_os, miał np więcej klocka niż w mojej. Z tyłu powinno być więcej w najgorszym wypadku podobnie jak z przodu.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Sparrow nie pali się. Może uda Ci się dojeździć je do przeglądu ;-)
Ja po zapalenie się kontrolki miałem jeszcze 6-7 mm okładziny. Zrobiłem na nich jeszcze ~10 tys. km (wcześniej wyłączając kontrolkę klocków VCDSem ;-), a jak wymieniałem to jeszcze ze 3 mm zostały.
Tył na ogół zużywa się wolniej.
Komentarz
-
-
minimalna grubośc okładziny ściernej klocka to ok 2 mm ponizej klocek nagrzewa sie tak bardzo ze zniszczy strukture terczy hamulcowej.nie mówiąć o skuteczności hamowania. Kontrolka zapala sie grubo wczesniej. przejechałem jeszcze ok 3000 km, ale to zalezy od stylu i warunków jazdy. moim zdaniem klocki tylko oryginalne albo trw.robert octaviaRK
Komentarz
-
-
Koledzy, a w O2 Tour ta kontrolka/jej funkcja działa? Czy w tym modelu jest niedostępna, bo instrukcji jest oznaczona jako funkcja z "*". Więc może być, ale nie musi...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mkania777Koledzy, a w O2 Tour ta kontrolka/jej funkcja działa? Czy w tym modelu jest niedostępna, bo instrukcji jest oznaczona jako funkcja z "*". Więc może być, ale nie musi...
Jak pociągniesz instalację do każdego koła ( bo takiej nie widziałem u siebie ) i zakodujesz to powinno działać - tzw efekt księgowego czyli cięcia budżetowe .
Tak samo z TPMS nie ma a może być ja już mam :lol: .
Nie wiem czy w pierwszych O2 Tour nie można tego było dokupić jako opcję , w ostatnich tzn MR 2012 nawet w cenniku nie było jako opcja TPMS i kontrolki klocków a w instrukcji opisują .
Komentarz
-
-
octaviaRK, dokładnie , jeździć po zapaleniu mozna, ale bez przesady i raczej w kierunku jazdy ostrożniejszej. Im cieńszy klocek, tym łatwiej nagrzewa się płyn hamulcowy. Nie chciałbym hamować z 200 na klocku, który ma 2 mm :wink:Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zwolinNie chciałbym hamować z 200 na klocku, który ma 2 mm
Zamieszczone przez WojtenioJak pociągniesz instalację do każdego koła ( bo takiej nie widziałem u siebie ) i zakodujesz to powinno działać - tzw efekt księgowego czyli cięcia budżetowe .
Tak samo z TPMS nie ma a może być ja już mam :lol:
Co to jest ten TPMS?Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
mkania777, a co ma silnik do zagotowanego płynu?
Poza tym na szkodnikach, ani tym bardziej na BSE motoryzacja się nie kończy, a prawa fizyki pozostają niezmienne.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
Re: Kontrolka informująca o zużyciu klocków
Zamieszczone przez sparrovDziś zapaliła mi się kontrolka od klocków. Muszę natychmiast wymienić czy jeszcze trochę pojeżdżę? Wymienić muszę i z przodu i z tyłu? Jakie klocki polecacie - oryginały czy jakieś zamienniki?
Auto ma 60 tys. przebiegu. Czy z klockami wymienia się także tarcze?
Komentarz
-
-
Re: Kontrolka informująca o zużyciu klocków
Czy ktoś wie na którym pinie w liczniku jest ten czujnik od klocków w O2 FL i O2 Tour .
Wiem że w O2 jest na 22 a jak jest w nowszych zegarach , i czy jest to tylko sama instalacja przewodów do klocków czy gdzieś jest jeszcze wpięte ( schemacik mile widziany ) .
Zakładam że instalacja tej kontrolki w O2 i O2 Tour i FL jest taka sama .
[ Dodano: Sro 17 Paź, 12 19:38 ]
Wojtenio, Koledzy mam pytanko .
Czy zasada działania tej kontrolki jest podobna do kontrolki niskiego stanu płynu spryskiwacza ?.
To znaczy po przerwaniu obwodu kontrolka świeci , czyli jeden przewód idzie od masy nadwozia potem przez kostkę ( w kostce są dwa przewody ) przy zacisku hamulcowym i do klocka a potem do licznika , i w chwili przerwania obwodu czyli przetarcia przewodu w klocku powoduje zapalenie się kontrolki w zegarach .
Czy ktoś może potwierdzić moją teorię , czy jest inaczej , bo nie wydaje mi się że ta kontrolka zahacza o jakiś inny obwód .
Nie dysponuję schematem tego obwodu stąd moje pytanko .
Komentarz
-
Komentarz